New York – Colombia – Brazil

Brazil time.. Jericoacoara (surfing) paradise!

Sem malo..hjam..24 dni za casom zato en veeeeelik post namesto 3 malih, da pridemo na bolj realna tla…

Sedaj sedim na letaliscu v Sao Paoulu, ura je 2.00 ponoci in cakam na naslednji let ob 7.15. Brazilci so visoki, svetlejse poti in videl sem ze en foto model, s svojim malim crnim kuzkom. Ne stekam niti besede, kar me nadvse nadvse nadvse jezi. Prvi teden nameravam preziveti na bodja eni izmed 10 najlepsih plaz na svetu, na severu drzave, kjer bi rad koncno probal kajtat, se naucit vsaj osnov portugalscine in zaceti brat knjigo, ki jo trogam s seboj…..

No tale zgornji nacrt se je povsem izpolnil, ceprav je na zacetku kazalo vse prej ko to. Prehod iz Kolumbije v Brazilijo je bil precej trd in bolec. Povsem nov jezik, nobenih prijateljev, velika razlika med bogatimi in revnimi, dosti visje cene… Skratka, spraseval sem se zakaj sem rinil sploh sem.  Po precej dolgem letu zaradi smotanih povezav sem najprej letel na jug drzave in potem na skrajni severo vzhod v Fortalezo. Mesto za bogate predvsem domace turiste. Dolga pescena plaza ob kateri so bili kot domine nanizani ogromni brezosebni hoteli. Ze za naslednji dan sem rezerviral avtobus za Jericoacoa-ro, da zbezim betonski jungli in naredim vse zgoraj nasteto…  Slab vtis prejsnega dne se je naslednje jutro se povecal saj sta pred hotelom cakala 2 avtobua na katera se je vkrcala mnozica starejsih parckov in mladih druzin s kovcki s kolescki, belimi obrazi polnimi soncne kreme 40 faktor in debelimi denarnicami. Vse drugo, kot sem racunal za hippy vasico na tezko dostopni plazi. Jezen sem celo pot do tja razmisljal kaj naj naredim in kam naj grem… Po 5 urah voznje s fensi busom s stevardeso, ki je stregla sokce in vodo smo se presedli na prikolice pick up truckov. Zadeva se mi je zdela precej nenavadna, se posebej ko so 4 avtomobili zavili za Jericoacoaro, nas pa je ob smerokazu peljal kar naravnost. Mrk obras se iz minute v minuto bolj vedril. Iz asvalta smo namrec zapeljali v globok pesek in kaj kmalu so se pojavile bele sipine, palme, lagune s sladko vodo in oslicki. Voznja po poscavski, stepski pokrajini je trajala 1 uro in nato smo prispeli v Jeri. Hostel ki sem ga mel ogledanega je bil zaprt ampak domacin me je nesrecno gledajocega in polno otovorjenega napotil v posado Capim Santa (Sveta Trava). Nasmejana gazdarica originalno iz Barcelone, visece mreze, suseca se Kite oprema, s slamo pokrita strega kuhinje so me prepricali, da ostanem kljub dokaj visoki ceni 25eur za noc v privat sobi. Aaaaa iz slovenije siii? Pri meni se vedno ustavijo in zataknejo Slovenci! Koliko casa bos ostal… Hmm, 2-3 dni… Bom rezervirala za 9 dni, pa bos potem ze videl… Hjam.. 9? Ok.. Da vidimo… Glavno prevozno sredstvo v vasici katere ulice so prekrite z mehkim peskom so pick upi, buggy-ji ter konji. Nobenih cevljev, petk, superg… Samo bosi ali v japankah. Sprehod do plaze se je zacel ob mini stojnicah, vozickih mesalcev coctailov.  10 vozickov polnih razlicnega sadja in alkohola. Cena med 1 in 5 eur za coctail po zelji. Capirinhe, Capiroske, Pina Colada, Mojito, Xoxotka… Ok..kje sem ostal… Ja.. Plaza.. Pesek..na desni strani ogromna sipina, ki se imenuje sipina zahajajcega sonca. Ja uganili ste… sipina,ki se konca v morju se pred soncnim zahodom povsem napolne, kica zeljnih turistov. Pod sipino v morju priblizno 20 kajtarjev zig zaka po valovih. Iz sipine se odpre pogled na Jeri, ki lezi med palmami v zeleni oazi ter pesceni plazi na kateri kraljujejo wind in wawe surferji. Ob plazi barcki/posade (guest house)/ sportni centri od koder se razlega samba. Vsak dan lahno namrec najdes vsaj 6 lokacij z zivo glasbo in verjamite mi, ce bi bili slovenski terasa bandi tako hudi, bi definitivno imel vikendico na morju. Kamorkoli se obrnes so kite, surf sole in sama lepa zagorela telesa z od sonca posvetlenimi prameni. Skratka rajsko… Lepi ljudje, odstekana lokacija, dobra glasba, dobra hrana, relax hostel, pescene ulice, buggy-ji, veliko sporta… Seveda pa tako veselje tudi dosti stane. Kaka boljsa restavracija kaj hitro zaracuna 25 eur na obrok, ce pa nisi se navelican riza, fizola in piscanca pa lahko jes tudi za 3 eure. 3 dnevni (3 ure na dan) tecaj kajtanja je prisel 320 eur. Ucil me je pa Pepe, nekdanji Brazilski prvak v free stylu kasneje pa njegov 15 letni pomocnik. Aaaaaaah, tezko je napisati nekaj zbranega, ker pisem po 10 dnevih uzivanja in se je nabralo toliko vtisov. Skratka kajtanje se je zacelo nekako tako, da se je cca 10 ljudi z opremo zbaalo na prikolico pick upa potem pa cez hribcke in dolince na plazo in potem gas 100kmh tik ob plazi do male sladkovodne lagune (jezera). Laguna lezi cca 100 metrov od morja in je z maksimalno globino 120cm idealna za ucenje kajtanja. Prvi dan varnost, uporavljanje kajta in vlecenje po vodi brez deske. Drugi dan precej boleci bolj ali manj (ne)uspeski poskusi voznje z vetrom in tretji dan uzivanja ob voznji s sicer precejsnim musklfibrom in parimi odrgninami. So se pan a jezeru v teh dneh zvrstili vsi mogoci kajtarji od 11 let do 72 letnega dedka, ki je total obvladal sceno. Res neopisljiv obcutek, ko te moc vetra potegne iz vodein pozene po vodni gladini. Vsak nadaljni dan kajtanja je tukaj 100eur, tako da sem vzel samo se en dodaten dan, potem pa upam, da mi supe se kaj vetra ujeti na jugu Brazilije, ko ne bo ravno glavna sezona z najdrazjimi cenami. Polek kajtanja pa sem se zaljubil tudi v kajak surf. Sedis v (na) kajaku  v obliki deske za surfanje se prebijes mimo valov potem pa cakas dovolj velik val, ko se ti priblizuje zacnes veslat kot nor in ko te val dohiti te odnese s seboj. Nooooor obcutek. Za sabo cel cas 100m voznje proti obali vidis in slisis penec se val pred sabo in ob tebi pa surferje, ki jahajo ali probavaj zajahati isti val. Ko se priblizas obali te val lepo spusti in ti veselo veslas ponovno stran od obale, s krikom SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE v glavi. Kolega Anders iz Danske mi je za 15 minut posodil tudi surfersko dilo. Res sem bil vesel, da sem najprej posurfal s kajakom, saj sem dobil dober obcutek kako in kdaj zajahati val. Tako mi je celo v prvem poskusu uspelo vstati na dili! Sicer sem se toliko casa kobacal gor, da sem bil ze povsem na koncu vala ampak zmagoslavje ni bilo zaradi tega prav nic manjse. Po se parih poskusih sem bil mrtev od kajaka in plavanja, tako da pride surfanje na vrsto drugic. Sem pa tukaj videl tudi surfanje z malce vecjim surfom, na katerem so surferci cel cas stali in imeli vesla s katerimi so stoje veslali najprej proti valovom potem, k opa so zajahali val pa so s tem veslom krmarili… V Laosu sem se komaj a vendarle uspesno izognil skusnjavi rentanja kroske (terenski motor), tokrat sem bil manj uspesen v izogibanju tako da sva si z Andersom zposodila zadevico za par ur. Se ena zadeva vec, ki ti z vetrom v laseh narisee nasmesek na obras in pripravi do krika seeeeeeeeeeeeeee. Globok pesek je sicer precej tezko sfurat brez nenehnega lovljenja ravnotezja in kriljenja z nogami, je bila pa toliko bolj zabavna voznja po obmorski avtocesti, kjer lahko zaradi mokrega peska trvis s polno hitrostjo tik ob beli peni valov. Ugotovil sem tudi, da mogoce ni najboljsa odlocitev, da si sposodis motor isti dan, kot bi moral ujeti letalo… Murphy je namrec poskrbel za to, da sva ostala brez benzina ravno sredi sipin na poti domov. Ne vem kako sreco sva imela, da je ravno po isti poti pripeljal mozakar, ki je povedal da je stant z bencinom samo en kilometer stran in da gre tudi on v Jeri…. Jaz sem ga postopal, Anders pa je z nekaj kolobocijami  uspel priti do bencina 10 miut kasneje, tako da ni bilo prevelike drame. No drama se je malce povecala, ko sem zelel placat posado. Visa iz UK se je spet zablokirala, kot se ocitno vedno po prvem dvigu gotovine v tujini, Masterdard pa ni delal iz neznanega razloga… Na koncu mi je denar posodil Anders, kasneje pa sem uspel priklicati tudi London in odblokirati kartico. Vecja scena je bila pa ta, da sem ze sedel na avtobusu (takrat se brez delujocih kartic) za na 6 ur oddaljeno letalisce, ko sem ugotovil, da je moje letalo odletelo en dan prej. Ne prevzamem povsem krivde za to. Ko sem 3 dni nazaj v agenciji kupoval karto sem jim govoril, ponedeljek ponedeljek ponedeljek… Potem pa po primerjanju cen s torkom in nedeljo je ocitno ostalo na nedelji in jaz tega nisem opazil… Nekako nisem zelel ostati na letaliscu brez denarja, zato sem moral splezat na streho avtobusa in zvlekel dol moj ruzak in se poklapan vrnil v posado…  Shit happenes… Zelo verjetno sem izgubil karto, ki niti ni bila poceni, sem se pa naucil igrati Backgamon, odplesal par ur forra in koncal na super koncertu ob 4.00 sredi ulice… Sem pa v Jeri-ju spoznal res cool Polski parcek. On je filmar, ona igralka. Nakaj cool Brazilcev in Brazilk iz vseh vetrov, skupino starejsih Stajercev, ki so prisli wind surfat v Jeri, pa zabavno skupino starejsih Avstrijcev iz Gradca. Res si ne bi v zivljenju mislil, da ga bom hengal s 55+ avstrijcem, ki ima avtolicarstvo in zivi v predmestju Gradza…Ampak.. Ej… Pravzaprav si vecino tvari iz tega potovanja nisem nikoli predstavljal, da bom delal… En dan dezja mi je omogocil tudi to, da sem koncno prebral 1 knjigo in pogledal do konca Mad Man 2. Sezono. Knjigo The Road sem v hostlu zamenjal za novo knjigo, ki sedaj caka na dezevne dni. Kaj se…? Najboljsi obalni bartender je Rodolfo ali Vagner. Najboljsa pijaca pa je Capeta. Kondenzirano mleko, kakav, gvarana, cimet, led, vodka. Probal se 3 nove vrste sadja, tako da sem sedaj, ce me spomin ne vara prevec pristal na 19 novih vrstah sadja. Uff… Posladek, potovanja pa je vsekakor Acai. Zmlet moder sadez palme, zmesan z malce ledu, gvarano, banano in pa malce muslly-ja. Perfekten obrok za pred ali po sportanju!  In uff, drugi dan po bolecem kajtanju sem si privoscil sportno masazo z olji. Ze tako srecen od lagodja, ko pa sem se izvedel, da je simpaticna maserka Kolumbijka in sva lahko malce poklepetala po spansko pa je bilo se toliko bolje. Uff pa Capoiera. Vsak dan po soncnem zahodu so se zbrali fighterji na plazi ob spremljavi  birimbau-ev in bobnev. Res nore nore borbe moskih in deklet med 6 in 50 leti. Premeti, stoje, salte in re neverjetna hitrost. Kot sem na Facebooku napisal… Povsem nekaj drugega, kot zadeva, ki jo poleti vidis na Tromostovju, ko se spopade debelusna studentka primerjalne knjizevnosti in pa dolgonogi elektrotehnik.

Uh skoraj sem pozabil na Forro. Popularno glasbo, ketere ime prihaja iz casov, ko so imeli Americani vojaske baze v Braziliji in so prirejali zabave, ki so bile for all. Glasba je simpaticna, s harmoniko, kitaro, bobni, basom, ples pa nadvse enostaven in mi pisan na kozo. Mesanica swinga in polke, dvakrat v eno stran, dvakrat v drugo… Kaj hitro so zaceli vsi sprasevati, kje sem se ucil forroja in tezko dobis boljsi kompliment, kot da ti domacinka rece, da pleses boljse od nje… No ja.. ta doticna res ni ravno blestela, ampak….

Zgodba z zamujeno letalsko karto se je koncala presenetljivo ok. Na letaliscu so mi brez kakrsnegakoli  kompliciranja ponudili druge karte se za isti dan… Valda pa mi je uspel se en velik met… Stevad mi ponudi karto ob 19.00, namesto 23.50, kot sem jo zelel… Pa sem se glede na to, da pva prispe v Rio ob 2.30 ponoci in druga 6.50 zjutraj odlocil, da raje malce vec casa prezivim na letaliscu in vmes zamenjam letalo, da ne tavam sredi noci po Riu… No na koncu sem res dobil karto ob 23.50 a kaj ko je bila to karta, na kateri so bili 4!!! Postanki, na 2 sem cakal 4 ure na naslednje letalo, spal valda nic in v Rio pridem ob 15.00! Haaaah… NASLEDNJIC pa reeeeeeeees preverim vse ure, datume, kraje in povezave na karti! 😀

My kite instruktor Pep and Elena the pousada boss!

moja poosebljena eleganca na vodi..

nnnn nnnnnnnn nnnnn… BAAAAT MAAAAAAN!

2 responses

  1. Aaaa hud filing! Carpe diem še naprej! 😉

    January 29, 2011 at 7:36 pm

  2. sem imel Tančič popoldan in prebral zadnjih par postov in zgrabila me je močna želja nekam ittt

    Super se bere, res zanimive dogodivščine, komaj čakam, da se kaj vidimo

    🙂

    January 31, 2011 at 5:17 pm

Leave a Reply

